CORALINE

I mars månad väntade jag och mannen med spänning på om det var ett litet liv i min mage. Första "försöket" och vi tänkte att det för oss, liksom för så många andra i vår omgivning, skulle ta lång tid. Att våra liv framöver skulle kantas av många månader  med denna förväntansfulla spänning. Jag hoppades såklart och kunde inte tänka på annat.

Den 14:e gick jag och en vän på bio, Coraline på BUFF (Barn och ungdomsfilmfestival här i Malmö). Filmen börjar med att Coraline springer över kullar och jag blir tämligen åksjuk och känner mig helt instängd där jag sitter i mitten av raden. Jag blundar, tar små klunkar av mitt mineralvatten och andas djupt. Inga spyor som tur var! Väl ute så inser jag att det kanske är så att jag är gravid. Ringer mannen och går sen och köper ett graviditetstest med ett leende på läpparna. Morgonen efter så vaknar vi båda väldigt tidigt och gör testet som visar ett plus. Helt overklig känsla!

MItt tips till dig som är gravid är att inte gå och se Coraline på bio de första tre månaderna. Annars är det en väldigt bra film som jag kan rekommendera.

P.S Jag såg inte 3D-versionen av Coraline då hade jag nog inte lugnt suttit kvar på min plats.


Kommentarer
Postat av: Alexandra- Gravid- I väntan på Neville

Ja det är jättemysigt att gå och fixa med allt nu! Men när det är klart lär man bara längta ihjäl sig till han är ute :)

2009-07-29 @ 10:45:06
URL: http://alexiiaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback