ensam hemma

borde sova men är ensam hemma med två sovande barn. efter att sambon nattat pricken så cyklade han iväg för att träffa några vänner. strax därefter somnade flisan så nu har jag huserat själv här i hemmet sen 20. då passar jag på att se familjen annorlunda utan kommentarer om hur dåligt programmet är samtidigt som jag viker tvätt. inser snabbt hur tråkig jag är så då ringer jag en vän och pratar lite skit, vilket jag nästan aldrig hinner nuförtiden och sen blir det mer bokläsning. 

i torsdags fick jag tips om att det ligger en öppna förskolan ung. 10 min härifrån. idag gick jag och pricken dit med tipsaren och hennes bedårande dotter. det var så trevligt. härlig personal, fina lokaler, superbra sångstund och bra öppettider. så nu tänker jag att vi ska börja gå dit regelbundet. det är så skönt att det ligger så nära för då kan jag, när jag ska vara hemma med båda barnen själv, bara packa ner dem och dra dit en sväng. de öppna förskolorna vi gått till tidigare blir snabbt fulla så då måste man komma tidigt för att få plats. sådant är trist - särskilt om man promenerat 30 minuter för att ta sig dit.

update: pricken blev snabbt frisk. hög feber en dag och sen var den som bortblåst. gnällig var hon på förmiddagen i lördags men vi gick på kalas så glömde hon bort det också.


Kommentarer
Postat av: Cissi

Kul att du kommit igång med bloggen igen och Grattis till andra sessan :) Fullt upp nu förstår jag!

2011-03-01 @ 19:35:49
URL: http://cissicc.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback