separationsfas?

vad hände med min lilla pricken som vi bara kunde lägga i sängen så somnade hon av sig själv. det började så smått i söndags då hon vägrade somna. sen har hon nu tre dagar i rad klamrat sig fast vid mig och somnar efter mycket om och men i min famn. känns extra tungt när jag varit själv med barnen vid läggning den här veckan. tur är att när flisan väl somnar runt 18-19 så sover hon tungt. så det blir till att få henne i säng först och sen ta itu med den stora. separationsfas kanske? hon vill hela tiden ha koll på vart alla är. "mamma e dä" "flisan dä", "pappa dä" så pekar hon på oss om vi är i samma rum eller mot det rummet där vi befinner oss och sen om någon av oss inte är hemma och om alla andra vi pratar om är "dä" så pekar hon mot fönstret. nu ska jag googla lite om separationsfaser!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback