BARNMORSKEBESÖK

Igår var vi hos barnmorskan. Härligt att höra bebisens hjärta slå. Det var extra mysigt eftersom bebisen de senaste dagarna har rört sig men inte med samma kraft som i förra veckan. Det fick jag igen inatt/imorse vid 05 då det var ett väldans härjande där inne. Pricken är precis som sin mamma i unga år, en nattmänniska. Det är ofta jag vaknar på natten och den lever ett vilt liv.

Det sägs att man redan nu, från vecka 25 ungefär kan urskilja bebisens dygnsrytm. Så om den inte ändrar sig så kommer vi får vara vakna på natten och sova på dagen. På dagen när man ska vara sociala och alldeles strålande nyblivna föräldrar. Men det skiter jag i!

Barnmorskebesöket gick bra och bebisens hjärtljud eller vad det heter låg på 135 slag (i minuten?).
Mina värden var också helt okej men jag skulle ändå börja med järntabletter (niferex) eftersom det är från och med nu som järnvärdet brukar sjunka.

Sen så bokade vi in samtliga besök. Sista inbokade besöket är 4:e December och hon tyckte att vi redan nu skulle ställa in oss på att vi kommer att få en Decemberbebis även om beräknat datum är i slutet av November. Bara tiden kan utvisa när liten behagar komma ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback