bitterfittan

dålig uppdatering här på bloggen men jag har haft en liten formsvacka. har kännt mig oerhört trött, lättirriterad och ganska arg i några veckor vilket gör livet surt för mina nära. boven är antagligen de minipiller jag började med för 2,5 månad sen. förhoppningsvis så är det dem som gör mig till en riktig bitterfitta. en annan otrevlig sak med pillrerna är att jag som vanligt fick min mens efter 3 veckor men sen har det fortsatt och fortsatt och fortsatt. var och tog cellprov och barnmorskan där sa att det var för att slemhinnorna tunnas ut. men ärligt talat hur länge ska jag vänta ut att det ska sluta?

en annan vanlig biverkning är viktökning och det vore väldigt jobbigt eftersom jag i så fall kommer att kämpa i uppförsbacke. 

så nu struntar jag i att knapra hormoner. hormoner som ska fungera som preventivmedel men som gör att vi tvingas leva i avhållsamhet. som om inte det gör en till en riktig bitterfitta!


kan rekommendera boken bitterfittan. läste den innan jag fick barn och tyckte den var jättebra. ska läsa om den för att se vad jag tycker nu när jag mer är i samma sits som hon i boken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback