gårdagen

gårdagen startade med ett gallskrik klockan 06. tog upp minibebisen och hon var så varm så varm. tempen stannade på 39,1. pricken vaknade av allt skrikande och sambon gick upp med henne. tänkte att efter lite mat kommer väl flisan att somna men hon ville hellre gnälla - stackarn. själv ville jag inget hellre än att sova då jag på fredagen hade varit på puben med en vän. tre öl för en ovan trött småbarnsmamma fick mig att bli seg och huvudet höll på att sprängas. till sist kom sambon in och tog även mini så jag fick en timmes sömn innan han skulle iväg på möte. pricken var inte heller på sitt bästa humör och kändes lite varm så vid 9.30 somnade hon och till slut somnade även flisan och sen jag.



det är mysigt att sova i den egentligen för lilla p&t-insatsen.

när inget annat fungerar får man ta till vaggning.


när sambon väl kom hem igen stod det städning och matlagning på schemat. på kvällen väntade kalas för mig. sambons föäldrar och bror med familj skulle komma. (jag fyller år på torsdag men då är vi på öland så blev påsk och födelsedagsfirande igår istället.) tänkte att nu får vi sätta fart men kroppen lydde inte. jag städade i slowmotion medan sambon fixade mat och efteråt även fick städa det mesta. kvällen blev lyckad och efter god mat och kaffe piggnade jag till. 


 

påskinspirerad mat - små runda köttbullar och västerbottenpaj.





              





p.s. gårdagens insikt - det är verkligen inte värt att dricka alkohol när barnen är små. så nu dröjer det till nästa gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback