BRISTNINGAR

Jag läser så mycket strunt nuförtiden gällande det här med att vara gravid. Idag stod det någonstans (kanske pampers nyhetsbrev - hur jag nu lyckats få det till min mail) att det här med bristningar på magen är ärftligt. Ringde mamma för att kolla upp saken men nej, hon hade minsann inte haft bristningar på magen även om hon haft en superstor mage. Drar en liten suck av lättnad men ifrågasätter ganska snabbt om den här informationen är tillförlitlig. För min mamma har nämligen samtliga (3) graviditeter varit som en dans på rosor eller är det så att hon har glömt att hon sov lite mer och att hon inte alltid orkade ta den dagliga promenaden eller la sig och vilade när dammråttorna anföll?

Ett säkrare kort är nog att fråga syster men jag vågar inte ringa nu för jag har ringt till henne cirka hundra gånger redan idag. Får ta och fråga imorgon då syster med man och hundra barn kommer hit.

Så får vi se om det där med ärftligheten stämmer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback