SPJÄLSÄNGSSKYDD

Innan lilla A somnar för vila eller natt så ska det vändas, vridas och rullas. När vi går in för att titta om hon somnat kan vi hitta henne sovandes som Pippi med fötterna på huvudkudden, eller en glad liten tjej som tittar upp över spjälsängsskyddet och sen dunkar pannan i spjälorna, andra gånger får vi rusa in då vi hör ett skrik och hon har fastnat med ben eller armar mellan spjälorna och så på tusen andra sätt. Ikeas spjälsängsskydd hjälper liksom inte! Tankarna har väl vandrat lite åt att köpa ett nytt men HALLÅ jag ger inte 500 kr för ett spjälssängsskydd så jag blev så glad när jag hittade ett rejält och samtidigt fint spjälsängsskydd på rea.

Så nu finns det inga hinder för att  A ska kunna flytta in i eget rum i den nya lägenheten. Och förhoppningsvis kommer jag kunna sova lugnt och inte behöva kolla så att hon lever var 30:e minut. Fast hey, jag är gravid och springer ändå på toa stup i kvarten och då kan man ju ändå passa på att titta...

Fint va?

Rätt Start - Spjälskydd Säng Pippi

Jag stod emot och köpte inte påslakansetet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback