VACCINATION

Igår var det dags för mammagrupp igen. Strumpan fick spelet och jag trodde hon var hungrig men det var bara en rap som satt långtlångt inne och sen sov hon större delen av tiden. Strumpan är inne i en period då hon gråter en del  (mest om kvällarna) och eftersom hon tidigare bara gråtit när hon varit hungrig så går mitt matalarm på direkt. Jag tycker det är lite småjobbigt just när det sitter sex andra mammor runtom som säkert kan tolka sina barn hur bra som helst.

Vi fick iaf OK att börja med gröt på kvällen när hon är 3,5 månad - om en vecka. Innan läggdags äter strumpan  nämligen cirka 600 ml på fyra timmar och det kan vara lite dumt att tänja ut hennes magsäck så pass mycket. Matvrak är hon även på dagen men hon går inte upp i vikt överdrivet mycket så jag antar att hon sprattlar bort allt under dagens lopp.

Nu vägde hon 6420 gram och var 61 cm lång.

Sen blev det vaccination igår istället för idag eftersom vi ändå var där och strumpan var på sprudlande humör. Hon blev ledsen när det stack till men det gick över fort. Jag var inne och läste på cissis blogg och hon var tvungen att hålla i sin lille killes ben under vaccineringen. Fy så hemskt! Strumpan låg på skötbordet och jag kunde stå och prata med henne samtidigt som barnsköterskan höll i och stack henne. Så jag slapp titta på vilket var skönt.

Gårdagens outfit!


Kommentarer
Postat av: Mollymus - bloggar frmån Uppsala

Hehe ja (A) :D

Gör det!

Du har en himla fin blogg du ;)

2010-03-10 @ 13:38:13
URL: http://mollymus.blogg.se/
Postat av: Immix

Ja, det är inte lätt att veta vad de små liven vill alla gånger.Tro inte att alla andra har bättre koll för det är nog lika för de flesta.

Superfina byxor förresten!

2010-03-10 @ 13:40:10
URL: http://jmmix.wordpress.com
Postat av: Alexandra - Mami till Neville

Hehe förlååt! Varit fullt upp halva dagen och resten av halvan har jag bara chillat med älsklingarna, har inte pallat skriva alls :) Men nu är det uppdaterat och klart som vanligt :)

Kram på dig!!!

2010-03-10 @ 17:58:58
URL: http://alexiiaa.blogg.se/
Postat av: Cissi

Självklart är det ok!



Ha ha, tja, Eddies är mest urvuxna på längden, men jag tycker inte att det gör så mycket om det blir lite kort i ärmen. Man kan låtsas att det är trekvarts-bodys ;)



Och det där med att tolka sina bebisar tror jag är mycket bollocks. Alltså, givetvis finns det säkert de som kan det där - men de flesta jag känner "läser" sina barn genom uteslutningsmetoden och rutiner. Typ "nu har han inte ätit på tre timmar, han är hungrig", likadant med sömn, om de har ont så hörs det ju, är de för varma så plockar man av lite kläder... ja och so on.

Du behöver garanterat inte känna dig dålig i alla fall!

2010-03-10 @ 18:37:35
URL: http://www.cissicc.blogspot.com
Postat av: Cissi igen

Haha, jag köpte också 74. Det är inte klokt vad fort det går... hoppas att ni har en fin fredag!

2010-03-12 @ 21:12:41
URL: http://www.cissicc.blogspot.com
Postat av: Malin S

Min dotter är 9 månader och jag misstolkar henne hela tiden. Så du har endel månader på dig att vara bättre mamma än mig ;)

2010-04-17 @ 17:40:22
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback