fredagsvikt

Varje fredag innan det är dags för fredagsfrallan så tänker jag bjuda på min vikt (förhoppningsvis minskning).

Första graviditeten vägde jag nästan 100 kg och sen när pricken ploppat ut så gick jag ner till 85 kg på några veckor. Sen stod det still och när jag på allvar skulle ta tag i det då blev jag på smällen igen. Den här gången så låg jag där precis under 100 kg men kilona gick inte bort när flisan väl föddes utan de stannade på 95 kg.

Jag kämpar med vikten men jag bantar inte överdrivet för jag vill att det ska hålla i längden. Jag satsar på regelbundna måltider, inte överdriva portionerna,  promenader och frukt om jag blir sugen på något på kvällen. Vi har ett gym i källaren där vi bor så jag ska börja träna där. Jag tycker att jag borde klara av 1 kg i veckan men det kanske är för mycket.

Dagens vikt: 89 kg

Att jag bloggar om vikten ser jag som en sporre att gå ner och får på pränt vad jag faktiskt åstadkommer. För det är inte jätteroligt att skriva ner de där tunga siffrorna.


        Thea 6 veckor                Thyra 6 veckor

första graviditeten: pricken 091201                 andra graviditeten: flisan 101129


                                  (barnen är 6 veckor på bilden)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback